Beretninger

Vandreugen til Marmaris i Tyrkiet

Årets store vandring, Vandreugen til Marmaris i Tyrkiet, forløb fint. Ud af de 109 deltagere, var der 6 fra Alugod der deltog. Der blev gået 5 gode ture og oplevet meget. Vejret var rigtigt godt, og da hotellet var med all inklusive, lokkede det nok en ekstra øl eller et glas vin mere ned. På hviledagen valgte mange at tage med på en tur arrangeret af Bravo Tours, til Efesos, som var en stor romersk by. Vi havde nogle fantastiske gode dage i Marmaris med god mad, gode ture, godt kammeratskab og godt vejr. Se mere i beretningen i bladet eller på hjemmesiden, motiondanmark.dk, hvor der også er billeder.

Med "007" til Rüdesheim

Fra 21-27 APR afviklede Rejseforeningen af 2007 deres forårstur, der i år gik til Rüdesheim. Ud af de 47 deltager kom de 17 fra Alugod. Ned- og hjemturen bød på noget regn, men på alle dage med vandringer og udflugter var der meget flot vejr. Der blev vandret i 4 dage ad nogle god og interessante ruter, hvor vi fik set meget. På udflugtsdagen sejlede vi på Rhinen til Loreley. Vi så Loreley og en nærliggende borg Marksburg, En af turene sluttede med besøg hos en vinbonde, hvor der var flere smagsprøver. En rigtig god tur med mange oplevelser.

Ladywalk 2014

Så drog igen en flok Alugod-piger afsted til Ladywalk på Amager.

Der var lidt skiften med Metroen, og vi stod som sild i en tønde. Men humøret var højt, og Ulla hang i en strop i loftet, hun kunne lige nå.   Det var en utrolig smuk tur, det er bestemt et godt skifte fra Fælledparken.

Turen hjem blev lidt lang, da vi droppede Metroen og tog bus 12 i stedet, der var lige 17 minutters ventetid, og da vi kom til toget på Nørreport var der igen 17 minutters ventetid. Så Flemming sad i sofaen, da jeg nåede min bopæl, han havde taget Metroen. Men turen med bus 12 var en hel dejlig tur, vi fik set noget nyt.

Orø Rundt 2013

Lørdag den 3. august mødtes vi på P-pladsen ved Hammer Bakke og gik i samlet flok ned til den lille træk færge, som skulle transportere os over til Orø.

Vel ankommet fik vi vore start numre og så begyndte den skønne tur rundt på Orø. Først gik turen igennem et lille sommerhusområde, derefter ud langs med vandet, inden vi gik ind over øen. Vejret var varmt, og der blæste en stille vind.

Vi holdt hvil undervejs, første gang fik vi en lille en til halsen, dog fik formanden en stor en, da der ikke var flere små glas, så resten af flasken blev tømt – i næsten eet drag ! Så kom den rigtige rast, hvor vi hyggede os med vand, kaffe og kage og en enkelt øl ! Derefter gik vi videre ad skønne stier og åbne landskaber, vi kom igennem siv skovene, hvor man kunne mærke varmen stige op fra jorden ! Vi så skarven, der sad ude på de store sten i vandet. Vi så de dejlige sommerfugle og humlebier overfalde de flotte, lilla tidselbuske. Vi gik også forbi Orø Dyrepark, men vi så ingen vilde dyr denne dag, det var nok for varmt til, at de kom frem, men vi så dog nogle flotte geder, som lå og trykkede sig op ad bakken i varmen. Der var også tid til at nyde en is på campingpladsen.

Den sidste del af turen gik også igennem et sommerhus område, inden vi nåede målet på Orø Skole.

Det var en rigtig dejlig tur, meget varm, men en stor natur oplevelse. Og da vi sejlede hjem igen, så vi de 5 nordiske svaner (sammen med nogle af deres fætre og kusiner) komme flyvende lige så smukt hen over vandet !

Skriv en ny kommentar: (Klik her)

123hjemmeside.dk
Tegn tilbage: 160
OK Sender...
Se alle kommentarer

| Svar

Nyeste kommentarer

18.03 | 19:46

lån! lån!! lån!!!Leder du efter en velrenommeret og akkrediterede privat lån selskab, der yder lån til lifetime mulighed for.anitagerardloanfirm@gmail.com

07.10 | 20:44

Endnu et flot arrangement. Tak for en god aften til 35-års fødselsdagen.
Hilsen Erik og Bente

21.02 | 06:57

Her er dr bare GANG i den

30.08 | 19:16

Det kunne godt være et hit, hvis det var muligt at klikke på arrangementet i
ALUGOD kalender 2013. Så kunne man se de praktiske oplysninger med det samme.